Kuidas internetis kontrollida kaupmehe usaldusväärsust?

7 september 2011

Mõni pätt suudab kohust veenda, et teda tabas äriline ebaõnn. Teisel jääb ülbust üle ka peale süüdimõistvat kohtuotsust. Internetiäri petuskeemid lõppevad aga üsna ühtmoodi: klient jääb ilma nii rahast kui tellitud kaubast, läbi valdkonna maine languse saavad karistada ka soliidsed kaupmehed.

Internetikaubanduse üldiselt kõrge kliendisõbralikkuse tase on loonud soodsa pinnase pättidele, kes heausksetelt kundedelt oma petupoodides raha kasseerivad aga kaupa vastu ei saada. Õnneks on mitmeid lihtsaid võimalusi, kuidas selliseid tegelasi veel enne tellimuse esitamist ära tunda.

Google paljastab juba tuntud petised

büroomööbelKõige lihtsama viisi taustinfo kogumiseks pakuvad tänapäeval interneti otsingumootorid. Aastaid aktiivselt tegutsenud kaupluse nime päringule peaks iga otsingumootor suutma anda vähemalt paar lehekülge asjakohaseid vasteid.

Kuna internetis jääb igast suuremast sigadusest märk maha (kasvõi interneti foorumite teemade näol), siis pole nimesid googledades paadunud kaabakate varasematele tempudele jälile saamine keeruline.

Kui internetikauplus on suunatud peamiselt erakliendile, viitavad otsingumootorid sageli erinevate internetifoorumite teemadele, kus ostukogemusi jagatakse. Äriklientidele suunatud internetikaupluste kohta kahjuks nii vahetut tagasisidet tavaliselt leida ei ole võimalik.

Kontrolli müüja finantskäitumist

mööblikauplusTeine väga lihtne viis müüja tausta kontrollimiseks on heita pilk tema maksevõimele Krediidiinfo.ee tasuta firmapäringu otsingu abil. Tasuta Krediidiinfo päring sisaldab iga ettevõtte kohta märkimisväärse koguse informatsiooni: maksuvõlad, esitamata maksudeklaratsioonid, võlad pankadele ja teistele ettevõtetele.

Tänu koostööle peaaegu kõigi Eestis tegutsevate inkassofirmadega on Krediidiinfo maksehäireregister võrdlemisi täiuslik ning iga oma mainest hooliv ettevõte teeb kõik endast oleneva, et mitte sinna sattuda. Krediidiinfost pärinev negatiivne informatsioon peaks tegema ostja koheselt äärmiselt valvsaks. Reeglina on mistahes info Krediidiinfos kõigest jäämäe tipp.

Kas klienditeenindaja on adekvaatne?

büroomööbelKorraliku poe klienditeenindus oskab adekvaatselt vastata kõigile küsimustele nii toodete, tellimuse täitmise protsessi kui müüja taustinfo kohta.

Erilist tähelepanu tasub pöörata tellimuse täitmisele. Nimelt on paljude internetikaupluste probleemiks puudulik laoseis, ebaselged tarneajad ning garantiiliste küsimuste lahendamine, mida üritatakse sokutada kellegi kolmanda õlule.

Võimalusel tasub ost sooritada kauplusest, kellel on kaup reaalselt laos ja kes on suuteline koheselt tarnima. Soliidne kauplus vastutab garantii eest ise ning võiks omada vähemalt paari aastast ajalugu. Kõik need aspektid tasub välja selgitada enne arve tasumist.

Kahtluste korral jäta ostmata

Petupood ei jõuaks iialgi kasumisse, kui sinna investeerida nagu päriselt toimivasse kauplusesse. Õnneks puudub internetipetturitel reeglina elementaarne haridus. Tulenevalt on raha väljapetmisele orienteeritud netipood reeglina kole, puuduliku info, kirja- ja loogikavigadega. Loomulikult puuduvad sellises kaupluses reaalsete rahulolevate klientide fotod ning positiivsed ostukommentaarid.

Kui müüja taust tundub kahtlane või puudulik, on targem jätta tellimus esitamata. Kõik kaubad on kasvõi analoogide kujul müügil ka kusagil mujal. Targem on maksta isegi mõnevõrra rohkem, aga kindlasti esitada tellimus hea mainega müüjale. Siis on kindel, et tellitu korrektselt tarnitakse.

Sildid: - - - -

artikli autor: Timo Teder

Basic Kontorimööbel OÜ asutaja (2001), omanik ja tegevjuht. Timo tegeleb ettevõtte igapäevase juhtimise, pideva arendamise ja suuremate projektidega. Hariduselt ajakirjanik (Tartu Ülikool, 2005) ning MBA (Tartu Ülikool, 2007). LinkedIn profiil: Timo Teder

Vasta

Facebook